Missie en Visie
Missie
Wij geloven dat kinderen groeien wanneer zij zich gezien, gehoord en uitgedaagd voelen. Onze school is een plek waar kinderen met plezier leren, ontdekken en samenleven. We creëren een klimaat van rust, veiligheid en vertrouwen, waarin ieder kind mag oefenen, fouten maken en opnieuw proberen. Zo bouwen we samen aan zelfvertrouwen en veerkracht.
We bereiden kinderen voor op een wereld die steeds verandert: door hen verantwoordelijkheid te leren nemen, nieuwsgierig te zijn naar de ander, en vaardigheden mee te geven om zelfstandig én samen hun weg te vinden.
Visie
Wij streven naar een school waar leren van en met elkaar centraal staat – voor leerlingen, studenten én leerkrachten. We bieden onderwijs dat aansluit bij de unieke behoeften van ieder kind, zodat iedereen op zijn eigen tempo en manier kan groeien.
Wij geloven in een constructieve en betrokken samenwerking met ouders. Samen stemmen we af, ondersteunen we elkaar en houden we een open dialoog, zodat elk kind zich optimaal kan ontwikkelen.
In de praktijk
Vertrouwen: Kinderen voelen dat ze ertoe doen en ervaren steun in hun groei. Ouders merken dat er echt geluisterd wordt en afspraken worden nagekomen.
Initiatief: Kinderen en leerkrachten krijgen ruimte om nieuwe ideeën uit te proberen en projecten te starten. Kinderen leren van elkaars talenten en mogen hun eigen inbreng geven.
Ontwikkeling: Leerlingen krijgen kansen om te groeien door groepsdoorbrekend werken en instructie die aansluit bij hun behoeften. Leerkrachten ontwikkelen hun vaardigheden door samen te werken en kennis te delen, zodat ze het onderwijs steeds beter kunnen afstemmen op de groep én het individu.
Professionaliteit: We hebben hoge verwachtingen van onszelf, elkaar en onze leerlingen. We zijn trots op de kwaliteit van ons onderwijs.
Ouderbetrokkenheid: Ouders worden actief betrokken bij belangrijke momenten in de ontwikkeling van hun kind, zoals voortgangsgesprekken, projecten en speciale activiteiten, en hun inzichten worden meegenomen in de begeleiding van hun kind.